«ویرچو» به عنوان نخستین نرم افزار فروشگاه ساز ایرانی از سال ۸۲ شروع به فعالیت نموده و در طول این مدت بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه اینترنتی با ویرچو راه اندازی شده است. سابقه بیش از ۱۵ ساله ویرچو، خود به تنهایی نشان دهنده تمامی آن چیزی است که شما از یک نرم افزار فروشگاه ساز انتظار دارید. امکانات بی نظیر، پشتیبانی قدرتمند، توسعه مداوم، طراحی زیبا و امنیت مثال زدنی آن، تنها بخشی از قابلیتهایی است که ویرچو در اختیار مدیران کسب و کار قرار می دهد.
پس از گذشت سالیان و کسب تجربیات ارزنده و همچنین نیازسنجی کامل مشتریان، نسخه طلایی فروشگاه ساز ویرچو در سال ۹۷ روانه بازار گردید. ویرچو چندین قابلیت کلیدی دارد که می تواند آنرا نسبت به بقیه فروشگاه سازها متمایز سازد. البته هر یک از موارد فوق میتواند در بقیه فروشگاه سازهای موجود در بازار کم و بیش وجود داشته باشد ولی نکته حائز اهمیت، کیفیت آنهاست.
قالب های زیبا و واکنش گرا
طراحی زیبا و منحصر به فرد قالبهای پیشرفته ویرچو در کنار بهینگی و واکنش گرایی (Responsive) آنها، تنها بخشی از خصوصیات قالبهای فروشگاه ساز ویرچو می باشد که این فروشگاه ساز را از سایر سیستم های مشابه متمایز ساخته است. قالب یک فروشگاه مجازی دقیقا معادل با دکوراسیون و ویترین فروشگاهی در دنیای واقعی می باشد که نقش خیلی مهمی را در جذب و جلب اعتماد مشتریان، نگهداری آنها داخل فروشگاه و در نتیجه ترغیب آنها برای خرید را بر عهده دارد. قالبهای فروشگاه ساز ویرچو به خوبی از انجام این وظایف برای کسب و کار شما برخواهند آمد. از قابلیتهای قالبهای ویرچو می توان علاوه بر زیبایی و واکنش گرا بودن، به موارد زیر اشاره کرد:
طراحی ساده با سبک مینیمالیست برای کاهش قابل توجه حجم صفحات و در نتیجه افزایش سرعت نمایش سایت.
امکان جستجو با قابلیت پیشنهاد خودکار کلمات.
طراحی دو زبانه قالبها و استفاده از چند رنگ بندی در هر قالب.
مدیریت سریع و آسان محصولات
محصولات، هویت یک فروشگاه را تعیین می کنند و اطلاعات یک محصول همان چیزی است که مشتری یک فروشگاه آنلاین دقیقا قبل از خرید به آن نیاز دارد، اگر این اطلاعات کامل و همچنین در دسترس مشتری باشد اعتماد وی به محصول و فروشگاه بیشتر شده و امکان مقایسه بین محصولات و در نهایت انتخاب یک محصول برای وی راحت تر خواهد بود. نوسانات قیمت و موجودی می تواند باعث شود تا شما در بروز نگه داشتن اطلاعات محصول با مشکلی جدی مواجه شوید و در نتیجه در صورت عدم توانایی در تامین جنس مورد نیاز، اعتماد مشتریانتان را از دست بدهید، از طرف دیگر کار ورود اطلاعات محصولات و بروزرسانی این اطلاعات از وقت گیر ترین و هزینه برترین ( از لحاظ نیروی انسانی) کارهای یک فروشگاه اینترنتی می باشد که فروشگاه ساز ویرچو با استفاده از ابزارهایی خاص این زمان را به حداقل ممکن رسانده و این اطمینان را به شما می دهد که با خیالی آسوده اطلاعات محصولتان را وارد و بروزرسانی کنید.
از قابلیت های مورد استفاده برای این بخش می توان به قابلیت ویرایش یکجای محصولات در یک صفحه همانند اکسل و همچنین امکان ورود و خروج گیری اطلاعات از طریق فایل اکسل اشاره کرد. امکان تعریف خصوصیات مانند رنگ، سایز و … با قابلیت تعریف قیمت متفاوت برای هر خصوصیت نیز شما را از تعریف محصولات مختلف برای متمایز کردن خصوصیات آنها بی نیاز می سازد.
ابزارهای بازاریابی و فروش
در یک فروشگاه حقیقی فروشنده می تواند مشتری را در مورد یک محصول راهنمایی کرده، اطلاعات تکمیلی و مورد نیاز مشتری را در اختیار وی قرار دهد. در این حالت فروشنده می تواند مشتری را ترغیب به خرید نموده و حتی وی را در مورد خرید اجناس دیگر نیز تشویق نماید. فروشگاه اینترنتی شما همانند یک پرسنل فروش باید مشتری را در مورد اجناسی که به دنبال آنهاست راهنمایی کرده و در مورد اجناس دیگری که شاید مشتری علاقه مند به خرید باشد و یا حتی با ارائه پیشنهادات ویژه، مشتری را در امر خرید یاری نماید.
هر چقدر فروشگاه این وظیفه را به دقت و درستی انجام دهد، میزان موفقیت در فروش، بالاتر رفته و رضایت خاطر مشتری از یک تجربه خرید موفق بیشتر خواهد شد. از برخی از ابزارها می توان به امکان تعریف قیمت فوق العاده با قابلیت تعریف تاریخ انقضاء، قابلیت به اشتراک گذاری محصولات و صفحات فروشگاه از طریق شبکه های اجتماعی، قابلیت فیلترینگ پیشرفته، سیستم تخفیف دهی به مشتریان و … اشاره کرد.
مدیریت سفارشات و مشتریان
مشتریان با ارزش ترین موجودیت یک سازمان یا فروشگاه هستند. بنابراین ارتباط با مشتری و ارزیابی آنها یکی از مهمترین چالشها در بحث مدیریت یک فروشگاه خواهد بود. علاوه بر سود مستقیمی که یک مشتری برای یک فروشگاه می رساند، تبلیغ و معرفی فروشگاه به دوستان و آشنایان جهت خرید نیز بسیار حیاتی است. پس دو مقوله در این بخش بسیار حائز اهمیت می باشد: ۱- ارتباط با مشتریان ارزش آفرین و ترغیب آنها به خرید بیشتر ۲- جلب رضایت مشتریان قبلی برای دست یافتن به مشتریان بیشتر توسط آنها. فروشگاه ساز ویرچو تمامی امکانات مورد نیاز در رابطه با مدیریت بهینه مشتریان و سفارشات، ارسال و دریافت هزینه سفارشات و در نهایت جلب رضایت مشتریان را برایتان فراهم می سازد.
برخی از امکانات فروشگاه ساز ویرچو در این بخش:
قابلیت ثبت نام دو مرحله ای و کنترل کامل فیلدهای ثبت نام(حساب کاربری مشتری)، پشتیبانی از روشهای مختلف پرداخت، قابلیت پرداخت آنلاین وجه توسط مشتری بدون نیاز به ثبت سفارش و خارج از سبد خرید، امکان مشاهده و چاپ فاکتور مالی و فاکتور بسته بندی و برخی امکانات قابل توجه دیگر.
بهینگی برای موتورهای جستجوگر
یکی از مهمترین چالشهای پیش روی فروش در تجارت الکترونیک، هدایت مشتری به داخل فروشگاه است. علاوه بر تکنیکهای برندینگ و تبلیغاتی که می تواند مشتری را مستقیما به فروشگاه شما هدایت کند، مهمترین مسئله، هدایت مشتریان سرگردان خواهد بود که مایلند با جستجو در اینترنت ، فروشگاهی را که محصول مورد نظرشان را بفروش می رساند پیدا کنند. این طیف از مشتریان کم نیستند و برنامه ریزی برای آنها بسیار برای شما با اهمیت خواهد بود. ویرچو با رعایت تمامی نکات کلیدی موتورهای جستجوگر و ابزارهایی که در اختیارتان قرار می دهد به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید بیشترین رتبه را در بین رقبا در نتایج موتورهای جستجو گر بدست آورده و مشتریان بالقوه را به داخل فروشگاه هدایت کنید.
فروشگاه ساز ویرچو برای این منظور ابزار های خاصی را در نظر گرفته که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
توجه ویژه به بخش اخبار و مقالات با امکاناتی کامل برای داشتن بخش محتوایی پربار.
بهینه سازی کامل URL ها برای موتورهای جستجوگر.
در نظر گرفتن بخشهای جدا گانه برای ورود عناوین (title).
کلمات و توضیحات متا برای فروشگاه و تک تک محصولات.
بهینه سازی کامل با ساختار های org و سایر قابلیتها نظیر بهینه سازی جهت ایندکس بهتر تصاویر، محصولات و متنهای موجود درسایت، قابلیت تگ گذاری بر روی محصولات و نمایش صفحه ۴۰۴
میزبانی و امنیت
جهت تامین امنیت فروشگاه، چندین مسئله کلیدی مطرح می باشد که دو مورد از آنها می تواند از طرف شرکت تامین شود. این موارد شامل امنیت سیستم و امنیت هاست مورد استفاده می باشد که در جهت افزایش امنیت سیستم و کاهش حداکثری ریسک، راهکارهای بیشماری در نظر گرفته شده است و از آن جمله می توان به برنامه نویسی مدرن و دارا بودن تیم کنترل کیفیت، نمایش کد امنیتی در فرمهای مختلف، امکان تعریف سطوح دسترسی متفاوت برای مدیران و … اشاره نمود. همانطوری که اشاره شد میزبانی فروشگاه یکی از موارد کلیدی در امنیت آن می باشد به علاوه سرعت و کیفیت سرورها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شرکت رهنو از دیتا سنتر معتبری در اروپا با Uptime بالا در حدود ۹۹/۹۹% استفاده می کند و سرورها قدرت گرفته از سیستم عامل امن لینوکس و کنترل پنل قدرتمندCpanel می باشد. پشتیبان گیری روزانه و هفتگی، استفاده از فایروال سخت افزاری و نرم افزاری و مانیتورینگ ۲۴ ساعته در کنار تضمین عملکرد بهینه فروشگاه ساز ویرچو بر روی هاست از دیگر ویژگی های هاستینگ شرکت می باشد.
پشتیبانی و آموزش
امنیت در هیچ سیستمی در دنیا صد درصد نیست و بیشترین کاری که در هنگام برنامه نویسی می توان انجام داد کاهش حداکثری ریسک آن می باشد. مهمترین مسئله در سیستم های نرم افزاری پشتیبانی بلند مدت توسط سازنده نرم افزار است. شرکت رهنو به عنوان توسعه دهنده فروشگاه ساز ویرچو، سال اول بصورت رایگان (و قابل تمدید با هزینه اندک) بطور کامل به مشتریان عزیر پشتیبانی عرضه می کند که برخی از موارد پشتیبانی فروشگاه را می توان به بررسی دقیق و رفع ایراداد سیستم در دوره پشتیبانی، تضمین کیفیت فروشگاه ساز بر اساس SLA تعریف شده، استفاده از سیستم قدرتمند ثبت و پیگیری درخواستهای پشتیبانی، امکان برقرای ارتباط از طریق ارتباط آنلاین (Online chat) ،ارتباط تلفنی و ایمیل، ارائه کتابچه راهنمای آنلاین با امکان جستجو و فهرست موضوعات اشاره نمود.
برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.