محصولات کلکسیون طراحی را با تخفیف 100 هزار تومانی خریداری نمایید.شرایط خرید با تخفیف
1
0

ایجاد سوال امنیتی برای صفحه ورود

بدون دیدگاه
  • انتشار : شهریور ۲۶, ۱۳۹۵ - 4:00 ب.ظ
  • نویسنده : مدیر کل

همیشه امنیت سایت برای وبمستران و مدیران سایت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نگرانی از خطراتی همچون هک شدن و از بین رفتن اطلاعات ، لزوم توجه به ایمنی سایت را توجیه می کند. یکی از راه های نفوذ هکر ها به سایت استفاده از روش Brute Force است. شما میتوانید با اضافه کردن یک سوال امنیتی به صفحه ورود یا همان لوگین وردپرس تا حدود زیادی جلوی ورود هکر ها را بگیرید. در این مقاله به شما یاد می دهیم که چگونه به صفحه ورود به پیشخوان وردپرس تان یک سوال امنیتی اضافه کنید تا روبات های هکر ها نتوانند رمز شما را پیدا کنند. این روش یکی از بهترین روش های بهینه سازی و امن کردن سایت است. پس با این مقاله از وب تستر همراه باشید.

چرا اضافه کردن سوال امنیتی؟

راه های زیادی برای محافظت از پیشخوان وردپرس وجود دارد. اضافه کردن سوال امنیتی به صفحه لوگین همانند یک رمز دوم عمل می کند. کاربر میتواند سوال مربوط به خودش را انتخاب کرده و به آن پاسخ دهد. سپس در زمانی که قصد ورود به پیشخوان را داشت، این سوال برایش به نمایش در می آید و باید پاسخی که قبلا انتخاب کرده بود را به آن بدهد.

انتخاب سوال امنیتی توسط کاربر در صفحه ثبت نام یا در پیشخوان وردپرس امکان پذیر است.

این عمل کار هکر ها را برای ورود به سایت از طریق یک لیست بلند از یوزنیم و پسورد ها سخت می کند.

افزونه WP Security Question

در نخستین گام افزونه WP Security Question را نصب و فعال کنید. برای اطلاعات بیشتر راهنمای قدم به قدم ما برای نصب افزونه های وردپرس را ببینید.

پس از فعالسازی، برای انجام تنظیمات پلاگین، در منوی وردپرس به مسیر تنظیمات » Security Questions بروید.

security-question1

در این صفحه یک سری سوال پیشفرض می بینید. میتوانید آن ها را ویرایش کرده یا حذفشان کنید. همچنین در انتهای این سوال ها، میتوانید با کلیک روی دکمه Add …more سوال دلخواهتان را نیز اضافه کنید.

در بخش پایین صفحه تنظیمات، میتوانید تعیین کنید که سوال امنیتی در کدام صفحات نمایش داده شود. صفحه لوگین، صفحه ثبت نام و یا صفحه بازیابی کلمه عبور. برای اینکه در صفحه ورود به پیشخوان این سوال به نمایش در آید باید تیک گزینه موجود در بخش Login Screen را بزنید. برای صفحه ثبت نام باید تیک گزینه موجود در بخش Register Screen را بزنید. و برای صفحه بازیابی پسورد، تیک گزینه موجود در بخش Forgot Password Screen را بزنید.

security-question2

پس از انجام تنظیمات مورد نظرتان، روی دکمه Save Setting کلیک کنید. حال کاربران هنگام ورود به پیشخوان با لیستی از سوال های امنیتی روبرو می شوند. آن ها باید سوالی که خودشان قبلا تنظیم کرده بودند را انتخاب کرده و پاسخ درست را به آن بدهند. در این صورت وارد خواهند شد. در غیر اینصورت مجاز به ورود نیستند.

security-question3

کاربران ثبت نام شده سایت شما می توانند به بخش کاربران » شناسه شما در پیشخوان وردپرس بروند و در صفحه باز شده از قسمت My Security Questions سوالی را برای خودشان انتخاب کرده و به آن پاسخ دهند.

security-question4

کاربرانی که سوال امنیتی خودشان را تعیین نکرده باشند می توانند بدون وارد کردن سوال امنیتی و تنها با نام کاربری/ایمیل و پسورد وارد پیشخوان یا پنل کاربری شوند.

اگر شما سوال امنیتی را در صفحه ثبت نام فعال کرده باشید، کاربران جدید هنگام ثبت نام می توانند برای خودشان سوال امنیتی انتخاب نمایند.

security-question5

فعال کردن سوال امنیتی در صفحه بازیابی کلمه عبور، باعث میشود کاربران هنگام بازیابی رمز شان مجبور به پاسخ گویی به سوال امنیتی باشند. در غیر اینصورت ایمیل بازیابی پسورد برای شان ارسال نمی شود.

security-question6

صفحه اصلی دانلود مستقیم
×

سـبد خـرید شـما

0 محصول
سبد خرید خالی است!